Sunday, December 14, 2008

Menanti sebuah jawapan

Pernah suatu ketika dahulu aku terfikirkan dia
aku melewati musim bunga dan luruh bersamanya
aku merentasi laut duka dan gembira berdua
tiba masa, aku perlukan layar sendiri
mencari destinasi yang bukan dipimpin olehnya
menyentuh matahari yang ditakdirkan untukku
menemui sebuah jawapan yang aku sendiri belum pasti
akan kebenarannya

bila radio berbisik, aku terdengar lagu ini
pantas, dia datang menghampiriku...

Menanti sebuah jawapan
(sebuah lagu kumpulan Padi)

aku tak bisa luluhkan hatimu
dan aku tak bisa menyentuh cintamu
seiring jejak kakiku bergetaraku tlah terpaut oleh cintamu
menelusup hariku dengan harapan
namun kau masih terdiam membisu

[reff]

sepenuhnya aku ingin memeluk
mumendekap penuh harapan tuk mencintaimu
setulusnya aku akan terus menunggu
menanti sebuah jawaban tuk memilikimu

betapa pilunya rindu menusuk jiwaku
semoga kau tahu isi hatiku
dan seiring waktu yang terus berputar
aku masih terhanyut dalam mimpiku


(lagu ini mengingatkan aku pada seseorang...seseorang yang aku tak bisa luluhkan hatinya,
seseorrang yang ingin aku sentuhinya dan aku juga ingin disentuhi olehnya)

No comments: